úterý 24. listopadu 2015

Banana!


Můj méně oblíbený stánek
Co se ovoce týče, je to tu pro mě ráj. Papáji jsou zrovna v sezóně a banánů je tu po celý rok požehnaně. Krom normálních (u těch jsem tu natrefila nejednou na siamská dvojčátka) jsou tu i maličké, sladší. Pak banány zelené, které se buďto usmaží jako chipsy, nebo se uvaří jako brambory. Pak jsou tu banány na smažení, které mají o trochu jinačí texturu. Dělala jsem si malou statistiku mojí konzumace malých banánů. Za uplynulé tři týdny jsem jich nakoupila 11,5 kg a utratila za ně 196 Kč. Za obří papáju tu člověk utratí 40 korun. A všechno je to lokální produkce samozřejmě. Už se těším na sezónu mang a ananasů!
Takhle vypadá stánek, kde si kupuji ovoce. Už se mi povedlo dvakrát i smlouvat.

Siamská dvojčátka
When it comes to fruits it is a paradise here for me. At this time papayas are in season and bananas are at stores all year long. Besides the classic ones (I found here siamese twins few times) are here also little ones which are sweeter. There are also green bananas which can be used for chips or be cooked like potatoes. Other kind is for frying and they have a little different texture. I made a little statistic about my consumption of little bananas. In last three weeks I bought 11,5 kg and spent on them 196 CZK. For a huge papaya I pay here 40 CZK. And all of it is local produce of course. I am looking forward to the season of pineapples and mangoes!
This is how the store where I buy my fruits looks like. And I already negotiated twice



Skupina přímo z Hondurasu, která hraje v rytmu Punty. Text mi mluví z duše, jen škoda, že je to dvojsmysl.

4 komentáře:

  1. Ahoj Lenko,
    poslední dva příspěvky je radost číst. Jsem tolik rád, že si také odpočineš a máš ovoce víc a lepší než doma. Snad se po Tvém návratu v dohledné době povede někomu z Tvých kamarádek a kamarádů přijet k nám, abychom je u nás mohli zavřít na gauč :-) nebo pro ně vymyslet i nějaký lepší program. Vtipkuju, vím ale jak je to fajn, mít někde další bezpečné místo, takže si můžeš od prostředí, v němž jsi už měsíc, odpočinout.
    Asi víš, že se v Evropě po útocích v Paříži, mluví stále více o tom, že tu už také není a nebude tak bezpečno, jak dřív. Tak by se to při té příležitosti mohlo v rámci planety trochu vyrovnávat - v Hondurasu bezpečnost a bezpečí vylepšit. Lidem tam to přeju.
    Za chvíli jdu na Akademii. Loni byla - i díky Bártovi - skvělá, tak jsem zvědav, co s tou laťkou letošní septimáni a třeťáci udělají. Moc Tě zdraví a líbá Mirekotatá

    OdpovědětVymazat
  2. Táto! Díky, za to, že píšeš. Dufám, že budu mít někdy více času zodpovědět pořádně vaše komentáře. Posílám pusy.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Lenke, tak máme za sebou Savita-jógu. Kromě nás všech tady doma Tě pozdravuje i Gejza a Zsuzsi Semsey. Hezky jsme povečeřeli a odvezli je oba na vlak. Hodně jsem na Tebe vzpomínali. Čtu tady Tvůj příspěvek, že nám chceš pořádně zodpovědět komentáře, no to víš, že budeme rádi, klidně ale piš i nové věci, ty nás samozřejmě moc baví a zajímají.
    Taky jsem se Savity zúčastnil. Bavilo mě to, i když jsem si připadal jak loutka z hodně tvrdýho dřeva.
    Bárt byl na výpravě s dětma, Dan oba dny v práci, ale jen od 4 do 10ti.
    S Bártem jste na facebooku, říkal mi. S Danem také?
    Zdeněk byl v sobotu sám v Práchňanech, dal do topení nemrznoucí směs, uvnitř bylo dost vlhko. Tak jsme si spolu říkali, že tam Ty tuto zimu nikoho nevezmeš, tak to tomu domu bude chybět.
    Určitě máš hodně práce. Věřím, že všechno snášíš dobře a že dobré pocity výrazně převládají. Těšíme se, až budete mít zase rychlejší internet a budeme moci znovu zkusit Skype. Už se Vám peněžní situace trochu vylepšila?
    Měj se krásně. Mirek, Karin, Dan a Bárt

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj dřevěný panáku. Práce mám pořád hodně, ale díkybohu mě to baví. Dnes má kamarádka narozeniny, tak chystáme dort a dárky. O víkendu jsme měli v domě velkou slavnost, tak jsme tančili a bavili se. Jinak včera jsem byla v sidle jedné milionářky, která vlastní Espresso Americano a dodává nám filtrovanou vodu. Tak to byl zážitek. Taky jsem včera poprvé viděla kolibříka!

    OdpovědětVymazat