neděle 27. prosince 2015

Úspěch



Esperanzita
V Arše se každý den učím něco nového. O ryzím čistém štěstí, které dávají upřímné láskyplné vztahy s druhými lidmi. Učím se tu vnímat hodnotu každičkého člověka. S ‚postižením‘ i bez postižení. Jsou to moji mistři života, kteří mi ukazují tak krásnou cestu. Věnovat svůj čas, energii, úsměvy, objetí druhým bez očekávání, že moje láska bude opětovaná. Prostě se jim cele dát.
A někdy odpověď nepřijde. Když jsem s autistkou Brendou a zrovna ji oblíkám, koupu nebo krmím, svou lásku mi neopětuje. Nebo jsem možná zatím nepřišla na to, jak ona tu svou lásku vyjadřuje.
Ale občas dostanu takový příval opětované lásky, že se v ní přímo koupu. Esperanza, ze začátku stále naštvaná, na cokoli měla rozhodnou odpověď: NO! a k tomu uražené cuknutí hlavy. Myslela jsem, že s tím nic nenadělám. Jenže jsem to nevzdala. Hledala jsem si k ní cestu. Usmívala se na ni tak dlouho, až se po mnoha nervózních ucuknutích pohledem na její tváři rozsvítil úsměv. A tenhle úsměv je tak krásný, tak upřímný. Kdysi nesnesla můj dotek, ucukla. Dnes mi s radostí opětuje objetí, drží mi místo u stolu po svém boku, je mou nadšenou pomocnicí při výrobě náramků a ta nejkrásnější odměna je, když z ničeho nic napřáhne ruku a nemotorně mě pohladí po vlasech s obřím úsměvem na tváři. A pocit úspěchu mě zalil dnes, když jsem na ni opět zkoušela svůj vytrvalý úsměv s láskyplným pohledem. Tak legračně vždy uhýbá pohledem, ale vždy se její pohled stočí zpět jako k nějakému magnetu. A dnes mi po chvíli řekla: „MUUUCHO!“, čímž chtěla říct Te quiero mucho. Mám tě moc ráda. Vau, tohle je úspěch, který mě naplnil radostí, hřejivým pocitem, že mi někdo opětuje svou lásku. Esperanzita, která svými šedinami vypadá jako starší dáma, ale uvnitř je malou holčičkou, kterou v ní vidím.
Jako liška řekla v Malém Princi: „Správně vidíme jen srdcem, co je důležité, je očím neviditelné.“
A o to já se tu v Arše snažím. Hledět na svět, na druhé lidi srdcem. Otevřít se druhým a nechat se jimi vidět. Uvolnit se do proudu každodenních událostí and just enjoy the ride s těmito neuvěřitelně autentickými, veselými, milujícími lidmi.

S Brendou
S Marcií



Žádné komentáře:

Okomentovat